Løsningen blir skreddersydd for selskaper med 10–20 ansatte som ønsker sitt eget dedikerte kontor, uten å binde seg til for lange leieavtaler. Med fokus på fleksibilitet, brukervennlighet og bærekraft, kombineres byggets historiske uttrykk med moderne design for å skape et kontorbygg som både er funksjonelt og estetisk tiltalende.
Og alt i kort gangavstand fra Oslo S.


Arbeidsliv i endring, fleksibilitet i fokus
Ö kontorhybler blir et eksklusivt område i bygget med kontorhybler for små/mellomstore selskaper. Her vil det være plass til møterom og multirom, sosiale soner – samtidig som man får tilgang til den flotte takterrassen. Kontorhyblene blir skreddersydd for selskaper med 10–20 ansatte med en forutsigbar leieavtale som kan sies opp på kort varsel.
Disse kontorene, på omtrent 200 kvadratmeter, tilbys med minimum seks måneders leieperiode og tilsvarende oppsigelsestid. Denne modellen gir bedrifter den roen og privatlivet de trenger for å bygge en sterk bedriftskultur, samtidig som de slipper risikoen ved tunge leieavtaler.
For byggets øvrige leietakere vil dette også gi stor verdi – da de ved behov kan leie seg inn på ett av kontorhyblene, løpende ved behov eller utvide på fast basis.
– Vi får jevnlig forespørsler fra eksisterende kunder som har behov for ekstra prosjektrom i perioder. Kontorhyblene vil derfor være en verdifull løsning for de større leietakerne i bygget.
Vi får også henvendelser fra bedrifter som er for små for de største lokalene, men for store for å passe inn i et kontorfellesskap med plass til seks personer. Kontorhyblene fyller dette gapet og tilbyr mer fleksibilitet i porteføljen vår, forklarer Andreas Aichberger, markedssjef for Höegh Eiendom og ansvarlig for Ö Oslo.
Et annet poeng som understrekes er at disse hyblene skal designes med eget interiør og en egen atmosfære enn de øvrige etasjene. Dette gir merverdi for kundene, som får andre impulser og et annet fokus, men på samme adresse.



Kanskje man i Wernergården også drister seg til å tenke enda større, og hente inspirasjon fra delingsøkonomien. Tanken er enkel: To selskaper deler et større kontor eller etasje på ukesbasis – litt som en turnus. Ved å dele kontorplass får begge selskapene redusert leiekostnader, samtidig som de får den plassen de trenger når de er på kontoret. Dette er ikke bare økonomisk smart, men også bærekraftig, da mange kontorer står tomme flere dager i uken. Økt deling gir bedre ressursutnyttelse og passer perfekt for virksomheter med hybride arbeidsmodeller.
– Vi deler allerede på bilen, hytta, bikkja og abonnementet. Nå kan vi kanskje dele på kontoret også, men det krever likesinnede bedrifter, som tør å tenke annerledes.
Vi ser dette som en naturlig utvikling i et stadig mer fleksibelt arbeidsmarked. Med disse løsningene skal Wernergården bli en arena for nyskapende kontorløsninger – et samlingspunkt for fremtidsrettede bedrifter som ønsker fleksibilitet, samspill og bærekraft i sitt daglige virke, avslutter Andreas.

